lördag 12 oktober 2013

Dagen och vännerna

Nästan från morgonens första vakna andetag kände jag att det skulle bli en sådan dag idag. Dagen som bär med sig en skavande känsla, tankar av oro och ett sting av sorg.

Jag tänker på vännerna. De som finns kvar, de som finns nära, de som valt något annat. De som förut upphöjde mig till skyarna och som nu mest pliktskyldigt svarar på anrop. De som påstod att vi var så nära som tänkas kan men som senare visade sina sanna färger och vägrade stå till svars för de oförrätter som var deras. De som jag nästan glömde bort på vägen men som öppnade armarna när jag hittade tillbaka. De som alltid funnits där och som fortsätter att finnas, genom allt.

Och visst är det väl så, att det är omöjligt att se genom fingrarna när det gäller allt. Att krav på ömsesidighet, ärlighet och rätt och fel måste få finnas här likväl som i vilket förhållande som helst.

Jag är långt ifrån perfekt men jag står för mina brister, ber om ursäkt när jag gjort orätt och försöker bättra mig för att vara den vän jag vill vara. Hellre än att välja något annat. Hellre än att förlora någon som betyder något. Sväljer stoltheten, rannsakar mig själv. Diskuterar, formulerar och förklarar om situationen känns orättvis.

Men det är jag. Och idag är en sådan dag när jag inte riktigt förstår. Det gör mig ledsen idag…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade min Lalalouuuu. .Det låter ledsamt o gör lite ont för jag känner igen mej lite just att man tror o sen blir så sårad... Men det finns nåt jag vill tala om för dej och det är att du är en av de mest fantastiska och underbara människa jag känner o det säger jag inte bara för att vi är "familj". Det finns inte många som du som ger så mycket av dej själv o tar så lite tibaks! Positiv energi i galna mängder sprider du runt dej o har alltid gjort, ett hjärta och en famn så stor att Herrejösses! Du är otrolig o behöver aldrig ändra på dej♥♥♥
Älskar dej o är tacksam o sååå lycklig som får ha dej o även finnas i ditt liv♥

Pussen Kramen

Anonym sa...

Fin du är älskade Jessan ❤❤❤ Tack!!! Blev alldeles känslig här nu av alla fina orden. Pussar och kramar i tusen - älskar dig ❤

Anonym sa...

Din lillkusin håller med sin storasyster! ❤

Johanna sa...

Puss på dig också fina lillkusin <3 <3 <3

Kicki-mitt i livet sa...

Alla tjejjer har ju redan sagt allt så jag säger bara PUPP
Mor

Anonym sa...

Pupp mamma <3 <3 <3