fredag 8 augusti 2014

Känslan av Bali


Jag tänker att jag ska göra allt för att behålla mina intryck från Bali, så att jag kan omge mig och värma mig av minnena under höstens mörka kvällar. Klä mig i bomullsfladdrande färggranna kläder och smycka mig med turkoser och pärlor på läderarmband. Spraya på mig en ljuvlig jasmindoft som doftar av Indonesien och göra den till min.

Jag vill minnas slagverken och flöjterna som mjukt strömmade ur högtalarna kring hotellområdet.

Nusa Duas vita, gula och rosa blommor sakta singlande nedför träden för att pryda sjöstensgångar och naturpooler.

En tidig mörk morgon i Lovina som sakta övergick till magisk soluppgång över havet, med armarna kring minstingen i en fiskebåt med pontoner som försiktigt krusade vattenytan. Blicken som söker längs horisonten och då: Där är dom, delfinerna, ser du?

Slingrande branta djungelstigar och knaggliga stengångar bland fjärilar och vildhöns för att nå fram till vattenfallet Git Git.

Gili Nanggus mjölvita, sammetslena sand i kontrast mot kristallklart vatten i färgspektrats alla nyanser av turkost och blått.

Jag vill minnas allt och liksom inte sluta njuta riktigt än.

Bali, i mitt hjärta.
















1 kommentar:

Kicki-mitt i livet sa...

Ett underbart minne att plocka fram när snön når över staket och man får ploga sig fram till bilen. Njut av de vackra minnena du har på bild och i ditt huvud. Fina bilder och fint skrivet.
Mor