söndag 29 maj 2011

Tar det från början

Jag fick min första dagbok när jag fyllde 7 och skrev tills jag var dryga 20; ibland varje dag, ofta någon gång i veckan och tillslut bara då och då. Däremellan skrev jag dikter, musik, böcker, historier... Jag har alltid skrivit och när jag slutade fortsatte livet ändå, som det gör.

Nu blev jag inspirerad igen. Många i min omgivning bloggar och jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna tillföra: vackra foton (nja, har försökt men har tydligen inte rätta knycken), inredningstips (nä...), ett flashigt liv i sus och dus (knappast), en Bullerby-vardag med hembakta bullar och rosenkindade barn (*ler* inte direkt, har världens mest underbara familj men idyll, nej det tror jag inte)... Så, vad kan jag ge? Jag kan ge utrymme för alla ord som trängs i mitt huvud, beskriva de reflektioner jag gör och det i min värld som berör mig.

Egentligen är nog bloggen mest för mig - mitt sätt att skriva dagbok på 2000-talet. Kanske kommer jag delge utdrag ur mina tidigare dagböcker och alster. Underhållande läsning om inte annat. Om du vill följa med på resan, är du självklart välkommen.

Nu blir det "Flickan från ovan". Ha en härlig söndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjärtat det här blir spännande
Modern