fredag 5 april 2013

Solkatten

Ni känner väl att den är på väg nu? Våren alltså.

Jag väntar hela dagen på att eftermiddagen ska komma, och solen med den. Visst, solen skiner just nu och dessutom från en klarblå himmel men den når inte mig ännu, här vid mitt skrivbord. Men sen, när min arbetsdag nästan är slut, då skiner den med all sin kraft in genom mitt fönster. Rent krasst är det inte helt praktiskt, eftersom jag bländas och knappt ser datorskärmen, men jag väljer att bortse från det. Likt en katt vill jag sträcka ut mig i solen och bara ligga där och njuta av värmen.

Så om ni möjligen går förbi här, längs Katarinavägen, lyfter blicken och ser en galen kvinna ligga utsträckt i fönsternischen och vibrerande spinna i solskenet, då är det bara jag som njuter av vårsolen.



PS. Alltså bilden ovan... Den signalerar inte alls vad jag tänkt men får vara kvar ändå... Ha ha ha...

2 kommentarer:

Kicki-mitt i livet sa...

Hellre en galen kvinna innaför fönstret som sträcker ut än en galen karl utanför fönstret som gör armhävningar ;)
Pupp

Anonym sa...

Haha ja ska minsann ta min gula bil i nästa vecka å åka förbi å smygfota ;)